پروژه های شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا

شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا در سال 1384  تأسیس و در سال 1390 به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واگذار گردید و به‌عنوان یکی از شرکت‌های گروه انرژی تدبیر به‌منظور  انجام فعالیت‌های بالادستی و پایین‌دستی نفت و گاز از قبیل: اکتشاف، حفاری، ذخیره‌سازی گاز، توسعه میادین نفتی و گازی، احداث و راهبری تأسیسات صنایع نفت و گاز با ساختار تخصصی، اکتشاف و تولید (Exploration & Production) رسالت جدید خود را آغاز نمود.

این شرکت، در سال 1395 برای اولین بار موفق شد در لیست شرکت‌های اکتشاف و تولید قرار گیرد. همچنین در سال 1401 مجدداً توسط وزارت نفت با کسب رتبه یک احراز صلاحیت گردید، که بر این اساس شرکت پرشیا می‌تواند پروژه‌های بالادستی در بخش صنعت نفت و گاز را تا سقف 12 میلیارد دلار اجرا نماید. 

توسعه میدان نفتی یاران IPC

شرح پروژه

این پروژه در جهت افزایش تولید نفت به روش‌های نوین ازدیاد برداشت و توسعه، جهت انجام فعالیت های ملی برنامه ریزی از میدان، شامل روش‌های IOR و EOR پس از تنفیذ قرارداد در مهر ماه سال 1401  از سوی شرکت ملی نفت ایران، با برنامه ریزی صورت پذیرفته ضمن تداوم تولید، توسط شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا در حال انجام می‌باشد.

فاز یک

 آغاز فعالیت توسعه‌ای و بهره‌برداری از مهر ماه 1401 و انجام فعالیت‌ها جهت دستیابی به 4800 بشکه در روز  در تاریخ FTP (16 فروردین 1403)
 حفاری چاه‌های تولیدی - تولیدی ارزیابی (توصیفی) 
 مجهز نمودن 27 حلقه چاه‌های موجود به پمپ‌های درون‌چاهی و تعمیر پمپ‌های درون چاهی در صورت نیاز تعمیر چاه‌های موجود با  تغییر مسیر یا تغییر لایه، تولیدی چاه 
بهینه نمودن تجهیزات کلاستر یاران شمالی
احداث خط لوله جنوب به  شمال
احداث خط انتقال برق یاران جنوبی
تکمیل منیفولد یاران جنوبی
فاز دوم

برنامه‌ریزی جهت انجام پایلوت عملیات تزریق آب ازدیاد برداشت (EOR) 
فاز سوم

اجرای روش ازدیاد برداشت تزریق آب (EOR) - این مرحله تابع نتایج پایلوت EOR  است.
 حفاری 10 چاه تزریق آب در لایه سروک یاران شمالی  با دو دکل حفاری  
حفاری 9 چاه تزریق آب در لایه سروک یاران جنوبی  با دو دکل حفاری  
احداث خط لوله تامین آب
 ساخت تاسیسات تولید و تزریق آب 

توسعه میدان نفتی یاران IPC
تصاویر
  • توسعه میدان نفتی یاران IPC
  • توسعه میدان نفتی یاران IPC
  • توسعه میدان نفتی یاران IPC
  • توسعه میدان نفتی یاران IPC
محصولات تولیدی
نفت - گاز
اطلاعات تماس